DELEGASI BUMI KENYALANG

Kelab Fasilitator Bitara (KeFB) telah melangkah lebih jauh, iaitu dengan terbang menjelajah ke Borneo iaitu melalui “Program Delegasi Bumi Kenyalang”. Program ini telah berlangsung pada 6 – 10 April 2014 yang lalu, iaitu kerjasama dengan pihak Kelab Pembimbing Rakan Siswa (PRS) Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS). Program adalah bertujuan untuk berkongsi ilmu antara dua buah kelab, berkongi modul, belajar budaya yang baharu dan juga untuk melebarkan lagi hubungan kerjasama antara UPSI dengan pihak-pihak IPT yang lain. Pelbagai aktiviti telah dijalankan sepanjang berada di UNIMAS, antaranya ialah Ice Breaking”, Perkongsian LDK/Energizer/Refreshment, Jelajah UNIMAS, Perkongsian Info antara Kelab KeFB dan PRSU. Terdapat banyak input yang diperolehi melalui aktiviti yang dijalankan.



Ketibaan kami semua di Lapangan Terbang Sarawak di sambut oleh Pengerusi PRS (William Thambie) bersama-sama ahli kelab yang lain




Perjalanan ke Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)



PITAS merupakan tempat kami berkumpul dan menjalankan aktiviti antara KeFB dan PRS sepanjang program berlangsung.

SLOT BERSAMA PENASIHAT KELAB FASILITATOR BITARA (KeFB)


SESI ICE BREAKING & LDK










SLOT JELAJAH UNIMAS
Aktiviti bagi Slot Jelajah UNIMAS adalah dijalanka dalam bentuk “explorace”. Banyak tempat yang dijelajah seperti Perpustakaan, JHEPA dan lain-lain lagi.




Setelah menjelajah UNIMAS di pagi hari, beriadah pula di bahagian bawah bangunan PITAS. 



Diucapkan tahniah kepada semua ahli Kelab Fasilitator Bitara (KeFB) dan Pembimbing Rakan Sebaya (PRS) UNIMAS di atas program yang telah dijalankan, semoga segala ilmu yang telah dikongsikan dan diraih dapat dimanfaatkan pada masa yang akan datang. 







No comments:

Post a Comment