FASILITATOR PINTAR IT(FASPIT)




Fast & Speed, “From Zero To Know” merupakan kata-kata peransang yang digunakan untuk menunjukkan program Fasilitator Pintar IT(FASPIT) ini dapat membantu mahasiswa mahupun mahasiswi menimba ilmu mengenai dunia teknologi serba sedikit. Program Fasilitator Pintar IT ini telah dijalankan pada 9 Mac 2014 di B.e. Learning 1.  Program ini berlangsung dari jam 8 pagi sehingga 4 petang.  Peserta program ini terdiri daripada 46 orang ahli KeFB dan 70 bukan ahli iaitu pelajar UPSI.  Program Faspit ini dianjurkan bertujuan untuk memberi pendedahan dan pengetahuan tentang cara-cara untuk menggunakan asas Microsoft Office Publisher, asas adobe photoshop dan asas komposisi montaj.  Perisian yang telah digunakan semasa program ini berlangsung adalah Microsoft Office Publisher, Power Director dan Adobe Photoshop.  Tujuan ini sejajar dengan perkembangan arus teknologi moden yang semakin berkembang dan sekaligus membantu untuk melahirkan fasilitator yang berpengatahuan tentang ilmu tersebut.    



Kaunter Pendaftaran Peserta







Slot 1: Asas Microsoft Office Publisher

Slot ini dikendalikan oleh saudari Siti Norainee Binti Jamalaldin yang merupakan Exco Penerbitan, Dokumentasi dan Informasi(PDI) di dalam Kelab Fasilitator Bitara UPSI





Slot 2: Asas Adobe Photoshop
Slot ini dikendalikan oleh saudari Mariam Zurina Binti Zabri yang merupakan pelajar UPSI yang berbakat dalam bidang ini.






Slot 3: Asas komposisi Montaj

Slot ini dikendalikan oleh saudara Mohd Amirul bin Osman.  beliau juga merupakan pelajar di UPSI, semester 8.






Diucapkan ribuan terima kasih kepada para peserta yang telah menyertai program ini dan kepda ahli jawatankuasa program yang turut sama menjayakan program ini.  Semoga ilmu yang diperoleh dapat dimanfaatkan dalam hidup anda.  Sekian Terima Kasih.


No comments:

Post a Comment