WE ARE ONE TEAM

Assalamualaikum dan salam Bitara. Pada hari Ahad, 9 Oktober 2016 yang lalu, Kelab Fasilitator Bitara UPSI (KeFB) telah berjaya melaksanakan Program We Are One Team yang disertai oleh MT dan Exco KeFB. Program ini telah dijalankan di Skytrex,Taman Botani Negara Shah Alam,Selangor. Alhamdulillah, semua kepimpinan tertinggi dalam KeFB siding 2016/2017 menyertai program ini dengan jayanya. Tujuan program ini adalah: 1) melatih pimpinan KeFB yang mampu harungi halangan dan cabaran pada masa akan datang 2) menguji ketahanan fizikal pimpinan KeFB sebagai langkah awal memikul tanggungjawab dan amanah yang telah diberikan. 3) memupuk semangat kerja berpasukan dan menguatkan jati diri dalam kalangan MT & Exco KeFB.



 Program ini berlangsung selama hampir 3 jam dan halangan yang perlu dilalui oleh peserta ialah:


 1.Ladder Up


2. Flying fox 
3. Sloppy Net Bridge, 
4. Fisherman Net 
5. Sloopy Net Bridge 
6. Cable Walk 
7. Monkey Bar 
8. Platform Jump 
9. Deep Bucket U Rope 
10. Floating Zig-Zag Pipe 

11. Sky Jet Ski 
12. Deep Bucket U Rope 
13. Small Bucket U Rope Ladder Up 
14. Cable Walk 
15. Three Cable Walk 
16. Hanging Pipe 
17. Mega Bridge 
18. Ladder Down 
19. Skip Pipe 
20. Sky Crawl 
21. Fisherman Net. 

 Terlalu banyak halangan yang kami lalui semasa di Skytrex tersebut. Kami melakukan aktiviti pada tahap yang paling mencabar iaitu “Extreme Adventure”. Namun, semua halangan telah berjaya kami lalui. Semangat kerjasama dalam pasukan terserlah di dalam program ini di mana kami semua saling membantu antara satu sama lain. Jika ada ahli antara kami yang patah semangat, kami sentiasa akan memberi dorongan dan semangat agar mereka tidak berputus asa.


"Walaupun halangan yang ada di Skytrex ini begitu sudah cukup mencabar, namun percayalah,.. di luar sana masih ada cabaran yang lebih besar yang akan kita tempuhi cuma kita tidak tahu sama ada bila ataupun dimana."

 Kami ke sini bukan hanya ingin bersuka ria atau meluangkan masa hujung minggu dengan beriadah, tetapi ingin menguji ketahanan fizikal kami sebagai langkah awal untuk memikul segala tanggungjawab dan amanah yang telah diberikan. Diharapkan dengan penganjuran program ini mampu memantapkan lagi kredibiliti pimpinan KeFB kini sebagai contoh tauladan kepada rakan exco dan ahli KeFB yang lain. Moga dengan penganjuran program ini mampu menyuntik semangat semua untuk terus meledak dalam kepimpinan organisasi.
 “BERGERAK SEIRING MENYAHUT CABARAN”. 

 

No comments:

Post a Comment