PROGRAM EKSKLUSIF SEKOLAH BITARA II

Pada bulan April 2012, Program Eksklusif Sekolah bItara II telah diadakan dengan melibatkan 16 buah sekolah sekitar negeri Perak dan Selangor. KeFB juga mendapat tawaran daripada pihak sekolah lain, iaitu   SMK Sultan Badlishah di Kedah. Pelbagai tema yang dibawa ahli kelab ke sekolah-sekolah Bitara seperti tema kepimpinan, motivasi, persediaan peperiksaan dan disiplin pelajar.
  Ahli kelab telah dibahagikan kepada 16 buah kumpulan untuk menjalankan program ini. Kami telah membuat persiapan awal sebelum ke sekolah dengan mengadakan TOT dan perjumpaan berkala. hal ini demikian bagi memanstikan program berjalan dengan lancar. pengarah program setiap sekolah turut membuat pemantauan berkala dengan pihak sekolah masing-masing untuk memastikan tiada masalah yang berlaku antara pihak kelab dan pihak sekolah.
  Setiap kumpulan mempunyai pelajar sasaran dan tema yang berbeza-beza bergantung pada kehendak sekolah tersebut. pelbagai modul telah direka dan disesuaikan dengan tema dan sasaran pelajar. Penasihat kelab, Cik Najidah turut membantu kami mengenalpasti modul yang sesuai untuk di bawa ke sekolah. melalui program ini, kami dapat mempelajari pelbagai ilmu baru dan belajar berani untuk menyahut cabaran. respon daripada pelajar di setiap sekolah turut memberi semangat kepada kami untuk mengadakan program seperti ini lagi.













No comments:

Post a Comment