MESYUARAT AGUNG TAHUNAN SESI 2011/2012 DAN MALAM SUKMA MENGGAMIT MEMORI

     Dalam sesebuah kepimpinan, sebuah organisasi sangat penting untuk memastikan sistem pentadbiran berjalan dengan lancar dan berkesan. Oleh itu, Program Malam Eksklusif Fasilitator Bitara ini diadakan bertujuan untuk melantik barisan ahli jawatan kuasa baru yang bakal menerajui tampuk kepimpinan bagi meneruskan perjuangan dalam Kelab Fasilitator ini. Seseorang pemimpin perlu mempunyai semangat juang yang tinggi dan mampu mendorong orang lain ke arah yang lebih baik. Selain itu, keyakinan dan kepercayaan serta tanggungjawab dalam menjalankan amanah turut memainkan peranan penting bagi seseorang ketua untuk menyumbang bakti dalam sesebuah organisasi pentadbiran. Jadi, Kelab Fasilitator Bitara ini mampu menjadi medan dan tapak untuk semua ahli kelab mencari ilmu dan pengalaman serta merebut peluang yang ada bagi melahirkan pemimpin yang berkebolehan serta kreatif dan inovatif.
    Di samping itu, majlis yang akan berlangsung ini bertujuan untuk merai dan menghargai jasa serta sumbangan ikhlas barisan Majlis Tertinggi dan Exco Kelab sesi 2011/2012 yang selama ini telah banyak menyumbang keringat dari segi masa dan tenaga sepanjang mereka memegang tampuk kepimpinan. Mereka sememangnya perlu diberikan pengiktirafan dan penghargaan kerana telah banyak bertanggungjawab dan bertungkus-lumus menyumbang bakti, idea dan memberi komitmen yang tinggi dalam memastikan setiap program yang dirancang dapat dilaksanakan dengan berkesan dan mencapai matlamat khususnya kepada Penasihat Kelab, Majlis Tertinggi, barisan Exco serta semua ahli kelab yang terlibat. Selain itu, melalui majlis Malam Eksklusif Fasilitator Bitara ini juga ukhwah silaturahim antara Penasihat, Majlis Tertinggi, barisan Exco, Rexco dan ahli-ahli kelab dapat dieratkan dengan lebih utuh.
   Kesemua aktiviti tahunan yang telah dijalankan dan dilaksanakan sepanjang sesi 2011/2012 telah dibentangkan dalam mesyuarat. Pembentangan aktiviti tahunan telah disampaikan oleh saudari Shabirah Bt. Ali selaku naib setiausaha KeFB sesi 2011/2012. Selesai pembentangan aktiviti tahunan KeFB, agenda diteruskan lagi dengan pembentangan kewangan KeFB sesi 2011/2012. Pembentangan kewangan KeFB telah disampaikan oleh Nor Atiqah Binti Mohammad Ali, iaitu Bendahari KeFB sesi 2011/2012.
     Selesai pembentangan laporan aktiviti tahunan dan laporan kewangan, mesyuarat diteruskan dengan ucapan daripada mantan Presiden KeFB saudari An Nur Farhah Amanina Bt Yasin. Beliau telah menyentuh beberapa perkara penting sebagai peringatan dan rujukan kepada deligasi pimpinan baru KeFB. Seterusnya, Cik Najidah Yahaya telah membubarkan pimpinan Majlis Tertinggi dan Exco KeFB sesi 2011/2012 dan mengumumkan pimpinan baru Majlis Tertinggi dan Exco KeFB sesi 2012/2013 yang dipengerusikan oleh saudara Mohd Raziman B. Abd Rahman.
     Cik Najidah juga telah menyampaikan sijil pelantikan kepada pimpinan baru serta sijil penghargaan kepada mantan Majlis Tertinggi dan Exco KeFB sesi 2011/2012. Selepas tamat Mesyuarat Agung Tahunan KeFB, majlis diteruskan dengan program Malam Eksklusif ‘Sukma Rindu Menggamit Memori’.Majlis diteruskan dengan penyampaian hadiah dan cenderahati kepada MT dan Ecxo terbaik, Rexco terbaik, ahli KeFB terbaik dan juga modul kumpulan terbaik.











No comments:

Post a Comment